Geestelijke

Geestelijke

De geestelijken bestaat uit een groepje van nonnen, priesters en leerlingen. Samen proberen jullie het geloof over te brengen op bezoekers. Soms vaar je mee in de boot van de 'Doodgravers' om hun genade te geven. Je loopt ook wel eens de pestlijders en melaatsen. Je praat met ze, geeft ze wat water en als er eentje sterft geef je een laatste zegening of neem je een biecht af.

Let wel, in deze tijden waren de geestelijken ervan overtuigd dat de pest een straf van God was. Door de zonden van de mens is deze ziekte ontstaan! Dit laat je dan ook duidelijk horen, toch heb je zo af en toe wel medelijden.

Als je door Kaeskoppenstad loopt, geef jezelf dan een reden waarom. Probeer je hier en daar een helpende hand te bieden, ben je er gewoon even op uit, of ben je op doorreis naar een ander klooster? In ieder geval probeer je onderweg bedelaars, dronkenlappen en andere hulpbehoevenden te bekeren tot het geloof.

Als je bij de ingang bent kun je het publiek waarschuwen voor de zondigen in de stad. Of je biedt ze aan een biecht af te nemen voor als het slecht met ze afloopt in Kaeskoppenstad.

Zorg ervoor dat je een Bijbel bij je hebt, dan kun je af en toe wat teksten voordragen die aansluiten bij de situatie op dat moment. Van tevoren kun je uiteraard thuis vast wat gebeden opzoeken die handig kunnen zijn.